Bedömningsmallen

Vi har några uppgifter kvar på deckarschema 1, men snart är det lilla bedömningsovalen kvar att fylla i. Jag lovade att återkomma till den när vi närmade oss den.


Såhär har vi tänkt oss den (designad och utvecklad av Ulrika S).
Vi utgår från de observationspunkter som fanns till del 1

Tanken är att det ska vara enkelt för eleverna att bedöma sin egen insats och förmåga. Att inte krångla till det för mycket, så vi startar med de mest självklara observations-punkterna från Språket lyfter. Vi kommer avsluta varje del, varje deckarschema med denna bedömningsmall, men det kommer vara olika punkter att bedöma sig själv i för varje delschema.

Lägger även denna mall under deckarschema fliken för de som vill ha den.

Advertisements

Om Mr Tangentdansen

Grundskollärare Sv/So 1-7 Har arbetat som mellanstadielärare i över tio år, men är numera på lågstadiet. Tog an min första klass 1 höstterminen 2011 och startade då med ASL - att skriva sig till läsning. Ett fantastiskt arbetssätt och ett helt underbart lärarår. Har arbetat vidare med ASL under mina arbetsår och utvecklat olika arbetssätt som jag dokumenterat i bloggen Tangentsdansen.se. Författare till läromedelsboken "Att skriva sig till läsning - Bokstavsschema". Föreläser runt om i landet om hur jag/vi arbetar med ASL.
Det här inlägget postades i ASL, Bedömning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bedömningsmallen

  1. Linda Kvist skriver:

    Det är så spännande att läsa din blogg! Verkar vara ett arbetssätt som inspirerar både personal och elever! Fortsätt dela med dig, väntar med spänning på nästa inlägg!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s