Vi gjorde våra självbedömningar idag och tanken var att det skulle vara enkelt att förstå och enkelt att genomföra, men ändå ge oss och eleverna ett samtalsunderlag.
Det fungerade faktiskt över förväntan. Eleven fyllde först i rutorna sedan pratade vi om vad han/hon tyckte och tänkte om uppgifterna och hur de har fungerat, sen skrev jag i min bubbla samtidigt som eleven satt bredvid och lyssnade.
Några hade inte riktigt samma uppfattning som läraren om deras förmåga att lyssna på andra, men kunde kanske försöka göra det lite bättre nästa gång i alla fall. Exemplet här ovan hade klockren koll på sig själv.
Något som magistern behöver träna mer på är definitivt att skriva mer tydligt nästa gång.
”Jag kan inte läsa skrivstil” säger en elev.
”Hoppsan … det där är inte skrivstil” säger jag. ”Det är slarvstil, förlåt mig”
Bra och enkelt! Och mina små liv jobbar fantastiskt bra! / EP
Skulle vilja vara med!!!!!!
Jo, de är för härliga =)