Tillbaka till stationer

Efter två dagar hemma med trasig son, så längtade jag efter att få sätta igång med Deckarschemat igen. Hade smidit upp mina planer att få det som fungerade mindre bra att nu fungera, så då blev det back to basic.

Stationssystem

Vilken skillnad det blev på struktur och arbetsro. Kände att jag blev lite sur på mig själv att jag överhuvudtaget lämnade det här när jag visste att det fungerade så väl.

Tillbaka till motorikövningarna också, bollövningen var mycket en snurrig och härlig upplevelse. Körde dubbel upplaga av motorikövningar, så eleverna fick röra sig lite i vårt annars väldigt långa arbetspass (90 minuter).

Stegövningen är en trevlig uppgift, spännande för magistern också att se hur samma instruktion kan ta eleverna till så olika platser på skolgården. Vi ska göra en summering av det här när alla gjort uppgiften och ställa oss på den plats vi kom till och sen ska vi se vem som var närmast målet.

Många otroligt härliga bilder på Robert och hans rum, speciellt hans slappa stil har eleverna fått fram i sina bilder tycker jag.

Vi kör några bilder till.

Ett så vanligt ord som jeans kan vara rätt besvärligt att tyda i text.

Idag har det varit en riktigt bra ASL dag och trots att jag varit ensam lärare i klassrummet så känner jag att jag haft tid och möjlighet att se vad eleverna arbetat med och haft chansen att hjälpa till där det behövts. Tack vare så pass många olika arbeten som i många fall var självgående, som motorikövningar, bilduppgiften och i viss mån gåtorna (som inte alltid är så lätta, men då får man klura med en kompis eller byta).

Tror på en likadan dag imorgon.

(Glöm inte kika när AIK skräller mot Napoli borta ikväll 19:00 tv4Sport)

=)

Om Mr Tangentdansen

Grundskollärare Sv/So 1-7 Har arbetat som mellanstadielärare i över tio år, men är numera på lågstadiet. Tog an min första klass 1 höstterminen 2011 och startade då med ASL - att skriva sig till läsning. Ett fantastiskt arbetssätt och ett helt underbart lärarår. Har arbetat vidare med ASL under mina arbetsår och utvecklat olika arbetssätt som jag dokumenterat i bloggen Tangentsdansen.se. Författare till läromedelsboken "Att skriva sig till läsning - Bokstavsschema". Föreläser runt om i landet om hur jag/vi arbetar med ASL.
Detta inlägg publicerades i ASL och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.