T-schemat

Vi har redan hunnit göra både A och V schemat och idag startade vi upp T-schemat.

 

 

 

 

 

 

Stationerna idag var:

Lista T-0rd
Bygga Torn och Trappa
Tangram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi varierar antal stationer. Denna gång delade vi upp klassen på tre stationer och sedan använde vi en lektion för en gemensam uppgift för hela klassen som också låg på arbetsschemat.  Att designa vår egen T-shirt.

Det kan vara en fördel att variera antal stationer ibland. När elevgruppen börjat komma in i arbetsordningen och kommit igång med skrivandet kan man utöka antalet skrivare, som denna gång – då fick fyra skrivarpar lista T-ord.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imorgon skiftar vi stationer och kör vidare med vårt härliga T-schema.
Vi ska ta reda på mer om trädet och lära oss lite enkla fakta om det.

Härligt med dessa energifulla ettor!

Om Mr Tangentdansen

Grundskollärare Sv/So 1-7 Har arbetat som mellanstadielärare i över tio år, men är numera på lågstadiet. Tog an min första klass 1 höstterminen 2011 och startade då med ASL - att skriva sig till läsning. Ett fantastiskt arbetssätt och ett helt underbart lärarår. Har arbetat vidare med ASL under mina arbetsår och utvecklat olika arbetssätt som jag dokumenterat i bloggen Tangentsdansen.se. Författare till läromedelsboken "Att skriva sig till läsning - Bokstavsschema". Föreläser runt om i landet om hur jag/vi arbetar med ASL.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.